فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۶۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۷-۰۳-۱۴۰۳
کد ۹۶۹۸۰۸
انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۷-۰۳-۱۴۰۳

تحویل دارو با کارت ملی؟

تحویل دارو با کارت ملی؟
شایعات حاکی از این است که در مواردی مراجعان به داروخانه‌ها با درخواست نشان دادن اوراق هویتی به‌منظور پیچیدن نسخه الکترونیکی پزشک در داروخانه مواجه شده‌اند. هرگونه درخواست اوراق برای تحویل دارو از سوی داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی و پیچیدن نسخه الکترونیک در ازای تسلیم اسناد هویتی فاقد وجاهت قانونی است.
پس از انتشار برخی خبر‌ها گزارش‌های مردمی در فضای مجازی مبنی بر تقاضای تسلیم کارت ملی یا شناسنامه برای شناسایی بیمه شده متقاضی دارو در داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی، منابع آگاه در این سازمان، هر نوع ابلاغ به داروخانه‌ها در رابطه با این اقدام را رد کردند.
 
به گزارش ایلنا، منابع سازمان تامین اجتماعی البته اعلام کردند که از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک مقرر بوده است که تمام داروخانه‌های طرف قرارداد عملیات احراز هویت را انجام داده و با یکی از کارت‌های شناسایی دارای عکس و کد ملی، هویت تحویل گیرنده دارو را شناسایی کنند، اما به تازگی برای اجرای این پروتکل، ابلاغیه و دستورالعمل جدیدی صادر نشده است.
 
در روز‌های اخیر، برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی حاکی از این بوده است که در مواردی مراجعان به داروخانه‌ها با درخواست نشان دادن اوراق هویتی به منظور پیچیدن نسخه الکترونیکی پزشک در داروخانه مواجه شده و در این زمینه در تهیه دارو دچار مشکل شدند.
 
البته روابط عمومی انجمن داروخانه‌داران ایران در پاسخ به پرسشی پیرامون وقوع مواردی که متصدیان داروخانه از مراجعین بیمه شده سازمان تامین اجتماعی اوراق هویتی مانند «کارت ملی»، «شناسنامه» و... بخواهند، اظهار کرد: هیچ نوع دستورالعمل و بخشنامه‌ای از سوی این انجمن به داروخانه‌ها پیرامون چنین موضوعی صادر نشده و ما نیز تاکنون با گزارشی در این زمینه که داروخانه‌ها از مراجعین بیمه شده سازمان تامین اجتماعی اسناد مثبته هویتی بخواهند، مواجه نشدیم.
 
به این ترتیب به نظر می‌رسد هرگونه درخواست اوراق برای تحویل دارو از سوی داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی و پیچیدن نسخه الکترونیک در ازای تسلیم اسناد هویتی فاقد وجاهت قانونی است.
 
در ادامه اولیاء علی بیگی؛ عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی در واکنش به این گونه گزارش‌ها گفت: این احتمال شاید وجود داشته باشد که داروخانه‌ای برای تحویل دارو به منظور اینکه از حقوق بیمه‌شدگان خود سازمان تامین اجتماعی صیانت کند، از مراجعان کارت ملی یا شناسنامه بخواهد تا کسانی به صورت من غیرحق، از بیمه افراد بیمه شده استفاده نکنند؛ اما اولاً ابتدا باید چنین موضوعی از سوی سازمان تامین اجتماعی به داروخانه‌ها بطور رسمی ابلاغ شود و دوم اینکه نباید به گونه‌ای روال دریافت دارو باشد که بیمه شده در گرفتن داروی خود دچار مشکل شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: تحویل دارو ، کارت ملی
ارسال به دوستان
۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده