فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۶-۰۹-۱۳۹۹
کد ۷۵۹۳۷۶
انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۶-۰۹-۱۳۹۹

خودت مقصری، آقای روحانی!

خودت مقصری، آقای روحانی!
شاید اگر روحانی، صبح‌های جمعه از وقایع کشور خبر دار نمی‌شد، وضع‌مان بهتر از امروز بود.

عصرایران؛ مصطفی داننده- نتایج انتخابات آمریکا، همانی شد که حسن روحانی می‌خواست. رییس جمهور شدن هر فردی به غیر از ترامپ برای رییس جمهور ایران خبر خوبی بود.

رییس جمهور مو بور آمریکا، مثل بلایی آسمانی بر سر برجام خراب شد و روحانی امیدوار است با حضور بایدن که خود از معماران توافق هسته‌ای است بتواند جان تازه‌ای به برجام بدمد و شرایط کشور را بهتر کند.

البته امروز روحانی در داخل کشور با مجلسی روبرو است که در برابرش قد علم کرده تا اجازه ندهد او کارش را با مذاکره و بازگشت به برجام به پایان برساند. آنها دوست ندارند همچون آغاز دولت، پایانش هم با توافق هسته‌ای گره بخورد.

خودت مقصری، آقای روحانی!

مجلس یازدهم می‌تواند تمام آرزوهای مانده روحانی را بر باد دهد. اهالی پارلمان به خوبی می‌دانند، باز شدن پای رییس جمهور به مذاکره و احیای برجام، کار هم جناحی‌های آنها را برای رسیدن به پاستور سخت می‌کند.

ریاست قوه مجریه، آرزوی دیرین جناح اصول‌گرا بوده است. آرزویی که بعد از خرداد 68، تبدیل به یک حسرت بزرگ برای آنها شد.

در این مدت روحانی بدشانسی‌هایی هم آورد. تا آماده خوردن عسل برجام شد، ترامپ به قدرت رسید و تا آماده احیای توافق هسته‌ای با بایدن شد، با مجلسی روبرو شد که ضد گفت‌وگوست.

البته در به پیروزی رسیدن ترامپ، روحانی نقشی نداشت اما در بوجود آمدن مجلسی مثل مجلس یازدهم، نقش روحانی انکار ناپذیر است.

اگر نبود انفعال رییس جمهور در زمینه‌های مختلف، شاید مردم با صندوق‌های رای قهر نمی‌کردند و شاهد مشارکت 42 درصدی در انتخابات نبودیم.

شاید اگر روحانی، صبح‌های جمعه از وقایع کشور خبر دار نمی‌شد، وضع‌مان بهتر از امروز بود. در مسائل اقتصادی تحریم بودیم، اما رییس دولت در مسائل اجتماعی و فرهنگی هم تنها نظاره‌گر بود.

متاسفانه او به عنوان رییس جمهور به بسیاری از وعده‌های خود عمل نکرد. مهم‌ترین دلیل این بی‌تحرکی هم شوکی بود که خروج آمریکا از برجام به او و تیمش وارد کرده بود.

روحانی تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام گذاشته بود و وقتی ترامپ این سبد را دزدید، روحانی به تاجری ماند که تمام سرمایه‌اش را از دست داده است.

اگر رییس جمهور با وجود تمام تحریم‌ها کمی فعال‌تر بود و حداقل در مسائل دیگر در کنار بخش اعظمی از مردم می‌ایستاد، باز شاهد حضور امید به آینده، پای صندوق‌های رای بودیم.

عملکرد روحانی در 4 سال دوم، تیر خلاصی به امید کسانی بود که به او رای دادند. تقریبا هرکاری که فکر نمی‌کردیم از او سر بزند، سر زد و این برای مردم قابل قبول نبود.

روحانی اگر می‌خواهد خود را احیا کند، فرصت زیادی ندارد. در این مدت باقی مانده تا پایان دولت هم می‌شود هزار کار نکرده کرد.

دوباره اگر دولت در مسیر انفعال قدم بردارد، باید خود را آماده دولتی کنیم که هم‌نوا با مجلسی‌هایی است که احساس‌شان، هزار کیلومتر جلوتر از عقل‌ و منطق‌شان حرکت می‌کند.

آقای رییس جمهور، کیهان را بخوانید، نوشته است:« ایران باید به اسرائیل حمله نظامی کند. بعد از این حمله مردم کشورهای عربی به خیابانها می ریزند و دولتهای منطقه تغییر می کنند.»

اگر تکانی به خود ندهید، باید منتظر حضور چنین تفکراتی در دولت باشیم. حالا خود دانید.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: روحانی ، برجام ، مجلس
ارسال به دوستان
تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی