فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۹-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۴۸۴۴
انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۹-۰۶-۱۳۹۴

واردات موبایل نصف شد

آنا - تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد واردات گوشی تلفن همراه در مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نصف شده است.

آن طور که داده‌های منتشرشده گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد، در این مدت 12.6 میلیون دلار گوشی تلفن همراه وارد کشور شده، در حالی که سال گذشته در همین مدت 26.3 میلیون دلار از همین نوع کالا وارد شده بود.

میزان واردات گوشی تلفن همراه در مرداد سال جاری از نظر ارزش دلاری 52.28 درصد و از نظر وزنی 67.5 درصد کاهش یافته است.

به گفته ابراهیم درستی، رییس اتحادیه صوتی و تصویری و تلفن همراه، این کاهش واردات رسمی ناشی از افزایش قاچاق است و این روند می‌تواند به ضرر کشور باشد.

وی با بیان اینکه حمایت دولت در جهت کاهش تعرفه واردات رسمی موبایل اقدام مناسبی بود، افزود: با این حال کاهش واردات رسمی نشان می‌دهد که سود این بخش در قاچاق است.
ارسال به دوستان
دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد