فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۴-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۴۰۶۱۸
انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۴-۰۳-۱۳۹۳

ابتکار: آب تهران سالم است

عصر ایران
ابتکار اظهار داشت: البته بررسی ها و کنترل آب تهران به صورت مداوم پیگیری می شود و به محض مشاهده کوچکترین آلودگی در آب شرب اعلام خواهیم کرد.
رییس سازمان محیط زیست از سالم بودن آب تهران بر اساس آخرین استانداردها خبر داد و گفت: سال گذشته برخی نمونه برداریها نشان از مقداربیش از حد مجاز عناصری مانند نیترات در آب داشت که بر اساس آخرین بررسیها این مشکلات بر طرف شده است.

دکتر معصومه ابتکار در گفتگو با مهر، با بیان این مطلب افزود: بر اساس اندازه گیری‌های وزارت نیرو، وزارت بهداشت و بررسی های عمومی سازمان محیط‌زیست، آب تهران در حال حاضر استانداردهای سازمان بهداشت جهانی را دارد.

به گفته وی، البته سال گذشته در برخی نقاط نمونه برداری هایی از آب تهران انجام شد که نشان دهنده میزان بالای عناصری مانند نیترات در برخی نمونه ها بود.

رییس سازمان محیط زیست تأکید کرد: اما بر اساس مطالعات جدید و تطابق با استانداردهای روز دنیا و با استفاده از تجهیزات معتبر آزمایشگاهی در حال حاضر آب تهران مشکلی ندارد و کاملا سالم است.

ابتکار اظهار داشت: البته بررسی ها و کنترل آب تهران به صورت مداوم پیگیری می شود و به محض مشاهده کوچکترین آلودگی در آب شرب اعلام خواهیم کرد.

به گزارش مهر، سال گذشته بسیاری کارشناسان اعلام کرده بودن طی بررسی صورت گرفته در مناطق شهرداری تهران معضل آلودگی آب همچنان مطرح بوده و این بحث نیاز به همكاری دولت دارد و بحثی ملی است چرا که هنوز در توسعه شبكه فاضلاب مشكل داریم و شبكه فاضلاب همچنان اوضاع قرمزی دارد كه دولت باید در این زمینه كار كند.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط کار شناسان محیط زیست اعلام شده بود درصد نیترات موجود در آب‌های تهران بالاتر از حد استاندارد است و پایتخت ایران از این نظر در رتبه اول کشور قرار دارد. همچنین آب شرب مناطق جنوب و جنوب شرقی تهران که از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود، دارای درصد بالایی از نیترات بوده و سلامت مردم این مناطق را تهدید می‌کند.

به گفته مسئولان زیست‌محیطی، پس از تهران، آب شهرهای مشهد و اراک بیشترین درصد نیترات را دارد و این موضوع نگرانی‌های مسئولان را در حوزه‌های مختلف عمیق‌تر می‌کند. افزایش درصد آلاینده نیترات در آبها عوارض شدیدی از نظر سلامت ایجاد می‌کند که این عوارض گاه قابل جبران نیستند.

همچنین اخیرا رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به روش پیشنهادی توسط دستگاه‌های ذی‌صلاح در خصوص استفاده از چاه‌های عمیق برای تامین آب شرب تهران به دلیل کمبود آب در تابستان انتقاد کرده و گفته است: این موضوع کیفیت آب را به شدت تنزل داده و تحت‌الشعاع قرار می‌هد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ابتکار ، آب تهران
ارسال به دوستان
تمام توپ های جام جهانی از 1930 تا 2026 (تصویری) پرده‌برداری از چگونگی ارتباط پرندگان، ماهی‌ها، حشرات و پستانداران با یکدیگر افشای راز سرقت نافرجام ۷ کیلو طلا در شمال تهران اعترافات مردی که همسرش را با چکش کشت/ به زنم شک کرده بودم مطالعه جدید نشان داد: باکتری‌های روده و دهان میان افراد یک خانه منتقل می‌شوند برابوس؛ وقتی موتور سیکلت سفارشی معرفی می کند (+تصاویر) چگونگی یادگیری ریاضی در عصر هوش مصنوعی حقیقتی جالب درباره عطسه که سال ها اشتباه می دانستیم اسحاق دار: در نهایت پس از ۴۷ سال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا شکل گرفت ۵ نوشیدنی که فواید بیشتری نسبت به چای سبز برای فشار خون دارند پویش ملی «ققنوس» با مشارکت ۶۳۷۵ دانش‌آموز و معرفی ۱۰۰ اثر برتر یک حقوقدان: شرکت‌های اینترنتی باید در تصادفات پیک‌های موتوری شریک مسئولیت باشند این ابرخودرو حیرت‌انگیز با ۳۲۷ هزار قطعه لگو ساخته شده است!(+عکس) یکی از معروف ترین اسناد پایان جنگ جهانی دوم (+عکس) مرد جوان همسرش را درون تاکسی و در برابر فرزند16ساله اش به گلوله بست و بلافاصله خودش را هم کشت